16 Şubat 2011 Çarşamba

Gabriel Garcia Marquez

“… Kırk iki yaşındayken bir gün sırtımda soluk almamı zorlaştıran bir ağrıyla doktora gitmiştim. Adam bunu hiç önemsemedi: ‘Sizin yaşınızda bu ağrı doğaldır’ dedi. ‘öyleyse’, dedim, ‘doğal olmayan benim yaşım.” 14
“… Çiçero bunu yazılarında bir çırpıda anlatıvermiştir: ‘Hazinesini nereye gizlediğini unutan ihtiyar hiç yoktur’ diye.” 15
“Dışarı çıkmadan önce lavabonun aynasında kendime baktım. Karşıdan bana bakan at, ölü değil cansızdı, papazlar gibi kat kat gıdısı vardı, gözkapakları şişmiş, bir zamanlar müzisyen yelesine benzeyen saçları seyrelmişti. ‘Bok’ dedim ona, ‘beni sevmiyorsan ben ne yapabilirim ki?” 30
“Ancak o zaman gördüm lavabonun aynasına dudak boyasıyla yazılı olanları: Kaplan karnını doyurmaya uzağa gitmez.” 58
“… Şoför beni uyardı: ‘Dikkatli olun, beyefendi, o evde adam öldürürler’ ‘Aşk uğrunaysa ziyanı yol’ diye karşılık verdim.” 63
“Biliyorsun, Delgadina, şöhret çok şişman bir kadındır, hiçbirimizle yatmaz, ama uyandığımızda hep yatağın karşısından bize bakmaktadır.” 68
“Seks, insanın aşkı bulamadığında elinde kalan bir tesellidir.” 69
“… her zaman söylemişimdir kıskançlık gerçeklerden daha fazlasını bilir diye.” 91

Benim Hüzünlü Orospularım
İspanyolca’dan çeviren: İnci Kut
Can Yayınları, 2005 (5000 baskı) 109 s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder